Vancouver, Hope - Reisverslag uit Langley, Canada van Ko en Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu Vancouver, Hope - Reisverslag uit Langley, Canada van Ko en Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu

Vancouver, Hope

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Ko en Marian

24 Juni 2018 | Canada, Langley

18 juni 2018

Om 8 uur 's morgens kwam bij het Century Plaza hotel de bus van Fraserway ons ophalen. Bij Fraserway kregen we uitleg over de camper. Daarna konden we de koffers uitpakken en op pad. Deze camper is net zo breed als de camper die we in Amerika hadden. Hij is alleen een stukje korter en daardoor makkelijker wendbaar. Onze eerste stop is de supermarkt in Chilliwake?? We zijn er 1,5 uur geweest. We hebben alleen nog geen bbq en nog geen wijn. Wijn moet je hier in de liquid store kopen. Vervolgens zijn we doorgereden naar Coquihalla Campground. Een camping midden in de bossen. We blijven hier 1 nacht en trekken dan weer verder.

19 juni

We zijn vertrokken vanuit Hope richting Hells Gate Canyon gelegen aan de Fraser rivier. De fraser rivier stroomt en kolk ontzettend. Hells Gate Canyon is het smalste stuk waar het water doorheen geperst wordt. Met een kabelbaan worden we naar de andere kant van de Canyon gebracht om het van dichtbij te bekijken. Tevens is er een brug waar je het kolkende en schuimende water doorheen ziet komen. Voor de zalmen zijn speciale zalmtrappen gemaakt omdat de stroming te sterk is. Aan het eind van de dagbladen we aan op camping 'Between River and Rock Rustic resort aan de ook heel snel stromende Thompson River. We moetsen over een helling van 10% naar beneden om bij de camping te komen. De camping was zeer bijzonder maar had ook wel iets. Een bord met de naam van de camping was er niet. Was weggewaaid bij de laatste storm. Het toilet was een gat in de grond en de douche een slang die op het dak van het douchehokje in het zonnetje lag om water te verwarmen. Wij hebben een douche en wc aan boord dus geen probleem. Alleen de stroom was een probleem. 2 Airco's op volle toeren kon de stroom niet aan? Met de buurman een deal gesloten. Als we beiden de airco op low zette lukte het wel. Gelukkig waren er niet meer bezoekers anders was het een fiasco geweest.