Jasper National Park - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van Ko en Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu Jasper National Park - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van Ko en Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu

Jasper National Park

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Ko en Marian

24 Juni 2018 | Canada, Harrison Hot Springs

23 juni. Jasper National Park
Vandaag gaan we op pad naar Japer National Park in the Canadina Rockies binnen. Ook nu weer indrukwekkend hoge bergen, ruige bossen en veel water. Bij de gate kopen we een pas en gaan we met een kabelbaan, de sky tram naar Mount Whistler op. Een geweldig uitzicht hebben we daar over tal van bergtoppen. We klimmen naar de top gaan een klein stukje door de sneeuw en zijn op de top. We heben nu een geweldig uitzicht over alle bergtoppen. Na een kort bezoek aan Jasper om de voorraad aan te vullen melden we ons bij Whistler Campground. Hier zijn we 4 nachten want in Jasper National Park is veel te zien. We mogen hier niet stoken. Tevens wordt ons verteld dat er een elk met jong rondloopt op de camping. Voorzichtig zijn want deze kan agressief zijn omdat ze een jong heeft. Vanmorgen is een grizzly beer met jong gezien aan de rand van de camping. Niets mag buiten liggen als we slapen of hier niet zijn. Aan de rand is een rood lint gespannen met een bord bear area. Daar mag niemand komen. We zouden de beer natuurlijk heel graag zien maar denken niet dat dit gaat gebeuren. Tot nu toe horen en zien we alleen maar een kraai die probeert veel indruk te maken.