Canada Day - Reisverslag uit Aetna, Verenigde Staten van Ko en Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu Canada Day - Reisverslag uit Aetna, Verenigde Staten van Ko en Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu

Canada Day

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Ko en Marian

05 Juli 2018 | Verenigde Staten, Aetna

1 juli. Canada Day.
Deze dag wordt de oprichting van de staat Canada gevierd. We hebben er weinig van gemerkt. We gaan via de Kicking Horse Pass naar het Yoho National Park. Het park ligt op een half uur rijden van Lake Louisse waar we op de campground staan. De Trans-Canada Highway is de enige grote weg door dit park en bijna alle bergen zijn meer dan 3000 m hoog met hele steile wanden. Er lopen zijweggetjes naar uitzichtpunten. We stoppen eerst nog even op de Highway bij een viewpoint, de Spiral Tunnels. De treinen die hier langs komen cirkelen via 2 gigantische ondergronds loops diep in de bergen en er weer uit aan beide zijden van de vallei. Als wij er zijn komt net de Rocky Mountain personentrein voorbij. Het eerste punt waar we heen gaan is de 384 m hoge Takakkaw Fall. We kunnen bijna niet geloven dat deze waterval zo hoog is. In de weg er heen zit zo'n scherpe haarspeldbocht, die kan Ad niet in 1 keer nemen, zo wel om hoog als omlaag moeten we nog een keer achteruit. Verder is de weg prima. Als we bij de waterval komen weten we niet wat we zien. Een gigantische massa water stort zich echt 384 m naar beneden. Zeer indrukwekkend.
Nog nagenietend van de waterval rijden we naar Emerald Lake. Een prachtig groenblauw meer tussen de bergen. Het regent dus besluiten we eerst een hapje te eten. Daarna starten we met een wandeling rond het meer. We zijn nog maar net op pad als het stoot met regenen. Aan de ene kant van het meer is alles droog en ruig maar aan de andere kant van het meer is het drassig en groeien er veel groene planten. We zien veel voor ons 'vuulte'. Het stikt van de zgn kattenstaarten maar het is wel allemaal mooi groen. Na een tocht van ruim 6 km vertrekken we weer richting Lake Louise voor onze laatste overnachting. Morgen verlaten we Banff NP en rijden richting Radium Hot Springs via Kootenay National Park.