Revelstoke National Park - Reisverslag uit Raucourt-et-Flaba, Frankrijk van Ko en Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu Revelstoke National Park - Reisverslag uit Raucourt-et-Flaba, Frankrijk van Ko en Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu

Revelstoke National Park

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Ko en Marian

05 Juli 2018 | Frankrijk, Raucourt-et-Flaba

Vandaag zijn we alnog naar de Mount Revelstoke Summit Area gereden. Via de Meadows in ten Sky Patkway rijden we Mt. Revelstoke National Park binnen. Deze weg klimt 1600 meter en is 26 km lang. Adje heeft er geen moeite mee. Boven aangekomen kunnen we niet meer verder omdat er nog steeds sneeuw ligt. Normaal gesproken rijdt er vanaf 26 km een shuttle bus die je nog verder brengt. Wij vinden dit helemaal geen ramp. We kunnen nu zelf op pad. Het is zo'n 30 minuten lopen naar de uitzichtpunten die we konden bezoeken. De trials waren nog allemaal besneeuwd en ook boven was er nog volop sneeuw. Er liep ook een grizzly beer rond wer er gezegd beneden aan de gate. Oppassen dus. De berenbel en berenfluit hadden we op zak. Je moet geluid maken en achteruit teruggaan als je een beer ziet. We ontdekten wel sporen in de sneeuw maar hebben de grizzly niet gezien. We zijn nu aangekomen in Kelowna. Een camping aan een meer. Het lijkt wel de Middellandse zee maar dan in Canada. Hier rusten we morgen nog een dag uit. De temperatuur is hier een stuk hoger.