KSC, Kennedy Space Center - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van Ko en Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu KSC, Kennedy Space Center - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van Ko en Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu

KSC, Kennedy Space Center

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Ko en Marian

04 November 2016 | Verenigde Staten, Florida City

Kennedy Space Center is een heel bijzondere ervaring. We hebben in het verleden allemaal de lanceringen gevolgd. Hetzij indrukwekkend om daar nu er zijn. We zijn gestraft met een rondleiding in een bus. Je komt voorbij lanceerinstallaties, de auto waar de raketten mee vervoerd werden maar het meest indrukwekkend was wel het lanceertransportplatform dat naar de lanceerplaats gereden wordt. Helaas zaten we rechts in de bus. Voor het maken van foto's kun je beterblinks zitten maar we hebben toch heel wat foto's genomen.
Met de bus gingen we naar een gebouw waar een Saturnus raket opgesteld was. Met deze werden de Appolo's omhoog geschoten. Daarna kwamen we in een commando centrum waar de laatste minuten voor de lancering en de chute lancering van de Appolo 8 te zien was. vervolgens gingen we weer terug met de bus en kwamen we in een hal waar de geschiedenis van de Atlantis te zien was en hoe ook deze gelanceerd werd. Daarna gingen de deuren open en zagen we de Atlantis op ware grote. We hebben ook de Luna gezien en maan wagentjes etc. er wase nog veel meer te doen zoals in simulators plaatsnemen, zelf in de Atlantis zitten, ervaren hoe het is om iets vast te pakken in de ruimte etc.te veel,om opzet noemen. Onze dag kon niet meer stuk. De laatste dag is in zicht.

• 04 November 2016 - 22:43

Marjolein:

Fantastisch!! Super die foto met pa achter de knuppel

• 04 November 2016 - 22:45

Marjolein:

He mn halve reactie verschijnt maar..

Fantastisch!! Super die foto met pa achter de knuppel. Jullie hebben genoten zo te zien! Geniet nog van de avond met een goed diner en een goed glas wijn!

• 04 November 2016 - 22:46

Marjolein:

En dat allemaal in je pyjama pa hahaha