Vancouver, Stanley Park - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Ko en Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu Vancouver, Stanley Park - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Ko en Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu

Vancouver, Stanley Park

Door: Marian.

Blijf op de hoogte en volg Ko en Marian

17 Juni 2018 | Canada, Vancouver

Voor we onze camper ophalen om rond te reizen door west Canada gaan we eerst Vancouver verkennen. Stanley Park staat bovenaan de lijst en is ons startpunt vandaag. We huren een fiets en denken dat we heel ver moeten fietsen. Toen we de fietsen ophaalden en de medewerker aangaf hoe we het beste onze dag konden besteden bleek dat het minder ver was dan wij zelf dachten. De medewerker gaf aan dat we Vancouver in 1 dag makkelijk konden doen. Er loopt een fietspad langs bijna de hele kust. Heel veel fietsers zijn op pad. Allereerst komen we nadat we Brocton point gepasseerd zijn bij de Totem Poles, een monument ter nagedachtenis aan de Indianen die hier geleefd hebben. Na de Lions Gate bridge die naar Noord Vancouver gaat passeren we Prospectpoint en komen we aan de ander kant van Stanley Park. Het is heel helder en vele grote schepen liggen op de reede. Aan deze kant is meer strand, Thrid beach en Second beach aan de Engelse baai. We Fietsen verder over de Burrad Bridge naar Kitsilano en Granville Islan waar de Public Market is. Een overdekt markt met allerlei verse spullen van fruit, vlees en brood. Mooi om te zien. We waren er rond de middag. Het leek of de mensen nog geen eten hadden gehad die dag. De watertaxis vaarden af en aan. Het waren bootjes die in Nederland niet voldeden aan alle eisen denk ik maar het was mooi om te zien hoe dat ging. Geen loopplank om de mensen van de boot te laten gaan. Nee hoor, een touw om de boot naar de kant te trekken en een hand om er uit te stappen. We gaan terug over d Burrad Bridge en besluiten nog even te genieten van het mooie uitzicht in Stanley Park om daarna met een voldaan gevoel de fietsen weerzin te leveren. De GPS geeft aan dat we 38 km gefietst hebben. Dat was meer dan we dachten en op dat moment ook voelde. Ik weet niet of dat morgen nog zo is.

• 17 Juni 2018 - 19:53

Marjolein:

Fijn dat jullie weer goed zijn aangekomen en alles is geregeld.
    Lijkt me heel gaaf om in Vancouver te fietsen!
    Nu lekker ontspannen en gaan genieten.
    XX