Wells Gray Provincial Park - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van Ko en Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu Wells Gray Provincial Park - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van Ko en Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu

Wells Gray Provincial Park

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Ko en Marian

24 Juni 2018 | Canada, Harrison Hot Springs

20 juni, Wells Gray Provincial Park
Via Kamloops zijn we vertrokken richting Wells Gray Provincial Park. Dit park heeft vele watervallen. We bekijken de Spahats Falls en gaan dan richting camping omdat we hier 2 dagen verblijven. De laatste 22 km naar de Campground is onverharde weg. Dat hebben we geweten! De spiegel van de camper kwam helemaal los. Dat gebeurt heel vaak zei de man van het winkeltje die ons welkom hete. Dat moeten wij natuurlijk weer hebben. De camping is een echte natuur camping, geen stroom of stromend water wat in de natuurparken altijd is. We zijn 1 ding vergeten mee te nemen, onze Deet. Het stikt hier van de muggen. De park operator komt er aan. Op t moment zijn de muggen een ramp vertelt ze. 5 Weken geleden sneeuwde het nog. Vorige week veel regen en nu is het warm? Vandaar de vele muggen die allemaal graag een slokje bloed lusten. We hebben hout en gaan de vuurput aansteken en een lekker stukje vlees bakken. De park operator haalt uit het winkeltje alhoewel het dicht is nog een fles Deet voor ons. Zo doende hebben we toch heerlijk muggenvrij kunnen BBQen. De mensen zijn hier super vriendelijk.

21 juni. Wells Gray Provincial Park
Vandaag nog steeds zeer veel muggen. Nadat we ingespoten zijn gaan we een wandeling maken langs Clearwater Lake. Het pad loopt dicht langs de waterlijn. We lopen tot aan de steiger waar kano's gehuurd en te water gelaten worden en gaan dan terug. Het begint te onweren maar er valt geen regen. 's Middags gaan we nog kijken bij de stroomversnelling. De park operator helpt ons aan een imbus sleutel om de spiegel weer vast te zetten en nadat ad venturer ververst is kunnen we morgen weer verder. Opnieuw valt op dat de mensen vriendelijk en behulpzaam zijn.

22 juni. Wells Gray Provincial Park
Zonder problemen hebben we de 22 km lange onverharde weg gereden vanuit Clearwater Lake. Op de 'gewone' asfaltweg gaan we direct rechtsaf naar de Helmcken falls, de hoogste van Canada. Heel spectaculair maar daarna gaan we naar de Dawson falls. Deze is niet hoog maar breed en zeer indrukwekkend. Bij beide water vallen komt het water met een ongelofelijke snelheid naar beneden. Wat een kracht.
We vervolgen onze weg naar Mount Roboson Provincial Park. Voor ons duiken reusachtige bergen op. Mount Robson is de hoogste, 3854 m hoog, Lynx Mountain 3449 m en Resplendent Mountain 3428 m zo langs de kant van de weg. Uiteraard ligt er nog sneeuw op de Mount Robson. Tegenover deze bergen staan we op een camping, Robson Meadows. We maken ook nog een kleine wandeling naar de Fraser rivier want die loopt ook langs de camping. We steken onze vuurput aan en bakken een stukje vlees en roosteren brood. Wijntje erbij en onze dag kan niet meer stuk.