De Golf van Mecico - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van Ko en Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu De Golf van Mecico - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van Ko en Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu

De Golf van Mecico

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Ko en Marian

30 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Florida City

Vanuit Orlando waar we het AABB congres in stijl afgesloten hebben zijn we woensdag 26 oktober vertrokken naar Clearwater met een splinternieuwe rode Toyota RAV. Het was heel druk op de weg. Viel tegen hadden we niet verwacht. De volgende dag zijn we naar het Dali museum gereden in St Petersburg en daarna hebben we lekker aan de zee gezeten. De stranden zijn prachtig, super wit zand, groot en rustig. De volgende dag, vrijdag hebben we het Edison & Ford winter Estates bezocht, de uitvinders bij uitstek woonden naast elkaar. In Everglades City hebben we geslapen en gegeten in een heel bijzonder restaurant. Het zag er niet uit maar hoe langer je rondkeek hoe bijzonderder het werd en het eten was er heel erg goed. Zaterdag zijn we op pad gegaan naar Florida City en hebben onderweg een bijzonder pad met cypressen gelopen en een Tour gemaakt in Shark Valley. In Shark Valley hebben we vele alligators gezien, een krokodil en vele soorten vogels en natuurlijk de Everglades.
Het weer was zeer zonnig maar dit weekend is het bewolkt en vandaag hebben we enkele regenbuien gehad maar dan nog is de temperatuur tegen de 30 graden. Is niet zo erg want anders,is het wel,heel warm in de Everglades.
Vandaag de toeristische route gereden in Everglades National Park richting Flamingo. Flamingo is vergane glorie of het komt omdat we hier zijn in het natte seizoen. Hier voor de 1e keer deet gebruikt ivm de muggen. We hebben wel 4 zeekoeien en 2 krokodillen gespot. Morgen op naar Key West.

• 30 Oktober 2016 - 21:30

Marjolein:

Ziet er goed uit hoor! Weer een flinke bak om mee te rijden dan :). Op de foto's hebben jullie al een lekker kleurtje ondanks de regen. Hopelijk morgen weer beter weer. De krokodillen zien er weer heel anders uit dan in Afrika! Geniet er nog van daar! X

• 31 Oktober 2016 - 10:33

Jan En Lia:

Hier hebben we ook zon.(maar een temp. van maar 11 graden, jaloers)