Lake Powell - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ko en Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu Lake Powell - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ko en Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu

Lake Powell

Door: koenmarian

Blijf op de hoogte en volg Ko en Marian

20 Juni 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dinsdag 19 juni zijn we aangekomen bij Lake Powell. De Clen Canyon Dam is de belangrijkste bezienswaardigheid hier met een stuwmeer tussen de bergen aan de Colorado rivier dat elektriciteit levert voor steden hier in de regio.
De bergen hier zijn ontzettend kaal en het is heet. Vandaag, woensdag zijn we eerst naar de Navajo Bridge gereden met de RV. De Clen Canyon Dam heeft deze brug vervangen voor het doorgaande verkeer. Vervolgens op pad naar de Vermiilion Cliffs. Apart, woest gebergte met veel verschillende kleurlagen. Ons volgende punt was de Horshoe Bend. Een berg in de vorm van een hoefijzer waar de Colorado rivier langs slingert. We moesten daarvoor een trip maken van 1,5 mile, 2,4 km door zand en rotsen? Lekker even door de duinen gebaggerd!
Hierna terug naar Lake Powell om de Clen Canyon Dam te bekijken. De tijd hebben we weer een uur terug moeten zetten want we zijn nu in Arizona en niet meer in Utah. We gaan zo nog even een frisse duik nemen in het meer. Morgen gaan we naar de Grand Canyon.

• 21 Juni 2012 - 16:08

Willem En Martje:

Lekker hoor! Hier geven ze vanavond noodweer af, dus jullie zitten nog steeds beter ;)

Veel plezier morgen bij de Grand Canyon!

• 21 Juni 2012 - 20:47

Marjolein:

Eindelijk naar de Grand Canyon! Ben erg benieuwd naar de foto's. Kun je anders proberen een foto van de Grand Canyon door te sturen?
    Liefs, Xx