Grand Canyon - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ko en Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ko en Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: koenmarian

Blijf op de hoogte en volg Ko en Marian

23 Juni 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Donderdag 21 en vrijdag 22 juni hebben we Grand Canyon NP bezocht, de South Rim zoals dat genoemd wordt. Spectaculaire bergen die je vanaf zeer hoog ziet liggen. We zijn via de oost zijde, via Cameron het park binnengekomen en hebben een aantal punten bezocht voor we op de Mather Campgorund in het park onze RV geparkeerd hebbend voor 2 nachten. Spectaculaire uitzichten gezien, Dessert View, Navajo Point en Grand View Point. Onze RV geparkeerd op no 144 zoals aangegeven door degene die ons geregistreerd heeft bij binnenkomst maar helaas een ander iemand had ook 144. Wat nu? De Amerikaanse was helemaal in paniek want ze was helemaal vanuit San Diego gekomen. Wij natuurlijk helemaal uit Nederland! Ko is te 'poote' terug gegaan naar 'the office' want de Amerikaans had geen plaats om Ko mee te nemen in haar auto zei ze. Een zgn ranger kwam in z'n Smart naar ons 'plekje' toe en vertelde mij dat dit geen plaats was voor een RV. Hij was niet vriendelijk. Wij hadden dit plekje gekregen van een collega van hem dus daar konden wij niets aan doen. Gelukkig liep alles met een sisser af omdat de registratie niet goed gebeurd was en wij moesten uiteindelijk naar nr 114. Ook weer gehad.
's Avonds zijn we naar de zonsondergang geweest. Een van de grootste attracties. Was erg mooi maar de zonsopgang hebben we niet gezien.
Vrijdag zijn we naar South Kaibab Trailhead geweest en hebben daar 'gehiked' naar Ooh Aah Point, 1,8 miles, 2,9 km. Een schitterend uitzicht was wat we te zien kregen na een mooie, warme tocht met heel veel wind. De hike loopt tot bij de Colorado rivier maar je kunt deze niet in een dag lopen, zeker niet als het zo warm is. Voor ons was het 1e punt ver genoeg.
Het Visitor Center was ons volgende punt. Veel te druk vonden we en we zijn naar Mather Point gelopen.
Met de shuttle bus zijn we naar de Trailview Overlook gegaan. Prachtig uitzicht en daar zie je de Bright Angel Trail. Je ziet vanaf ca 2000 m hoogte de hikers die deze tocht maken. Via de Rim Trail zijn we naar Maricopa gelopen om met de bus naar Abby's te gaan. Van Abby's zijn we via de Rim Trail naar Monument Creek Vista gelopen, 0,9 miles, 1,4 km. Ook hier prachtige uitzichten.
Met de shuttle bus zijn we daarna naar Hermits Rest gegaan. We dachten hier de Colorado River goed te kunnen zien. Viel tegen. We zijn daarom teruggereisd naar Mohave Point omdat we daar de Colorado River met stroomversnelling gezien hadden. Moe maar voldaan zijn we weer terug gegaan naar de camping. Na een heerlijke nachtrust zijn we verder gegaan naar Needles. Een tussenstop om morgen naar Joshua Tree te gaan. Hier gaan we geen wandelingen maken omdat het veel te warm is. Het is hier overdag rond de 40 graden en wandelen, zeker voor wandelaars met weinig ervaring, wordt in deze tijd van het jaar afgeraden. Op dit moment (23.00 uur) is het in Needles nog zeker 30 graden. We gaan uiteraard wel een aantal View Points bekijken in Joshua Tree NP.