San Francisco 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ko en Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu San Francisco 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ko en Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu

San Francisco 2

Door: koenmarian

Blijf op de hoogte en volg Ko en Marian

04 Juni 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag op pad voor een sim kaartje voor de iPad en naar Alcatraz, het beroemde gevangenis eiland waar Al Capone en de Birdman gevangen hebben gezeten. Hangend aan de cabelcar naar Marketstreet, het was bere druk en tot overmaat van ramp regende het ook nog vanochtend. Een AT&T winkel gevonden in marketstreet en snel een Microsim kaartje gekocht.
En je begrijpt het al het installeren ging mis er gebeurde van alles maar het werkte niet zoals het moest. Uiteindelijk heeft een uiterst vriendelijk vrouwtje in de winkel het voor elkaar gekregen. Alleen toen ik vanavond op het netwerk van het hotel wilde was het weer precies het zelfde als in de winkel, bij Safari opstarten blijft hij hangen in het opstart scherm met Google/Gmail.
Maar op 4G werkt hij prima. Alles kostte ons wel weer ruim een uur.
Hierna zijn we naar Alcatraz geweest. Bijzonder om deze gevangenis te zien die ook in vele films te zien is. Gelukkig hadden we de tickets al gekocht anders had het vandaag niet meer gegaan alles voor vandaag was al uitverkocht. In ca 10 minuten zijn we naar het eiland gevaren waar we een Nederlands gesproken audiotour hebben gedaan. Het enige wat nog goed in tact was is het cellenblok. De regen was inmiddels voorbij en na afloop heb ik nog een paar mooie foto's buiten kunnen maken van de Bay bridge. We wilden nog even naar Union Square toe maar de tram zat zo vol dat wij er onmogelijk in konden, dan wachten op de volgende die zat zo mogelijk nog voller. De tramdeuren om in te stappen gingen zelfs niet meer open. Dan slim met de tram de andere kant op en via een andere route naar Union Square. Wij de tram in maar toen gingen de deuren niet meer dicht omdat hij zo vol was na enig persen deuren dicht en vertrokken. Toen dachten we met de Cablecar, maar daar hingen de mensen ook al overal uit. Toch weer met de tram terug naar het begin, weer barstensvol vol en toen met een andere Cablecar waar we zelfs nog binnen konden zitten. Onze eerste steak gegeten en nu naar bed.

Tekst Ko
Correctie Marian

• 05 Juni 2012 - 06:55

Willem En Martje:

Wauw, naar Alcatraz, dat klinkt wel interessant! Alleen jammer van alle drukte...
    We zijn benieuwd naar de eerste foto's...