Op zoek naar beren - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Ko en Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu Op zoek naar beren - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Ko en Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu

Op zoek naar beren

Door: koenmarian

Blijf op de hoogte en volg Ko en Marian

09 Juni 2012 | Verenigde Staten, Visalia

Na twee dagen in de 'wildernis' te hebben gekampeerd inYosemite NP zonder stroom en zonder internet en een dag in Midpines met stroom maar zonder internet nu aangekomen in Visalia.

Woensdag 6 juni.
Vandaag vanuit Stockton vertrokken naar Yosemite Nationaal Park. Onderweg nog even stil gestaan bij een stuwmeer waar we hebben gegeten. Toen door naar Yosemite NP waar we eerst wat informatie opghaald hebben bij het visitor center, waar de illusie werd gewekt dat achter elke boom wel een beer kon zitten, zijn wij naar de camping opzoek gegaan. Aangekomen op ons plekje bleek het niet zo heel groot (of onze RV is zo groot) en wat lastiger was het liep ook nog behoorlijk af, dus wij hebben twee nachten lekker tegen elkaar aangerold. Dit was ook wel nodig omdat het 's nachts behoorlijk koud was.

Donderdag 7 juni
Vandaag vroeg uit de veren, 6 am en naar Yosemite Valley. De RV geparkeerd en met de shuttle bus naar het begin van het wandelpad naar de Vernall Fall. Helaas vergaten we over te stappen zodat wij een rondje extra hebben gereden. Na een schitterende wandeling van een paar uur, over eerst een gewoon pad maar later over een rots richel, kwamen we boven bij de waterval.
Heel deze tocht en het uitzicht boven was schitterend.
Terug beneden hebben wij nog een wandelingetje gemaakt naar de Lower Fall, hier loop je echt tussen de bejaarden. Deze is helemaal over vlak geasfalteerd pad te bereiken is, maar hij is wel mooi.
Maar een stoute mede kampeerder had wel mijn mooie Zeeuwse vlag gestolen! Hij heeft dus maar een dag kunnen prijken op de camping.

Vrijdag 8 juni.
Vandaag lekker lui een retourtje met de bus vanuit de valley naar Glacierpoint. De bus chauffeur vertelde aan een stuk door allerlei wetens waardigheden over Yosemite NP en dit anderhalf uur aan een stuk. Zo zitten er 3 a 400 beren in het park en is het een zeldzaamheid als je er een ziet. Bovendien zijn ze mensenschuw, alleen komen ze wel op de geur van eten, zeep, deo en zelfs water af en daarom moet je op de camping alles wat geur heeft uit het zicht leggen in de kamper of als je in een tent slaap alles in een berkenbox stoppen.
Boven was het uitzicht prachtig je kon heel de valley overzien, alleen jammer dat de batterij van de videocamera leeg geraakte dus een beetje zuinig aan moeten filmen. Onderweg terug naar beneden stopte hij nog even bij tunnel view, hoewel geen parkeerplek vrij was zette hij hem gewoon dwars achter de auto's en kon iedereen even foto's nemen.
Na de lunch hebben we de Bridalveil Fall nog bezocht
en zijn naar Midpines vertrokken zonder beer gezien te hebben.

• 10 Juni 2012 - 06:33

Martje En Willem:

Klinkt weer goed allemaal! Alleen jammer van die zeeuwse vlag, oemoemenoe zonder vlahhuh.

Afijn, veel plezier weer verder!

• 10 Juni 2012 - 10:28

Jan En Lia:

Heu, leuk die verslagen te lezen. Stuur ook eens wat foto's van die pipowagen van jullie.