Grote bomen en kronkel wegen - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Ko en Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu Grote bomen en kronkel wegen - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Ko en Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu

Grote bomen en kronkel wegen

Door: koenmarian

Blijf op de hoogte en volg Ko en Marian

10 Juni 2012 | Verenigde Staten, Visalia

Zo weer verder met onze reis. Het is hier ondertussen zondagochtend 10.30uur en een graad of 30 in de zon. Gisteren vanaf Midpines vertrokken opweg naar Kings canyon en Sequoia. Er naar toe eerste bergen uit dan door een groot golvend landschap met alleen maar vee ranches, waar er veel van te koop staan, dus dat zal wel een slechte business zijn, en heel veel dor grasland.
Dan kom je in een heel vlak landschap met allen maar fruit. Je rijdt dan een paar kilometer langs perziken of langs sinaasappels of olijven, enorm groot. Tot je bij de volgend bergketen komt deze begint dan ineens van volledig vlak 8% omhoog tot een hoogte van 2000 meter. Boven staan dan de grootste bomen die er zijn de sequoia's. Hoewel de oudste wel enorm in omtrek zijn, hebben ze allemaal wel van het weer geweten, de toppen zijn er allemaal uit door bliksem inslag en stormen. Maar de "jongere" zijn dan wel iets minder in omtrek maar wel geweldig hoog.
Op de terug weg namen we een binnendoor weggetje de 245 alleen dit was wel heel kronkelig en op plekken ook een beetje smal. Ma zag het niet helemaal zitten maar ja terug ging ook niet, ze was dan ook blij dat we beneden waren en weer door de fruitboogaarden reden.
Vanavond staan we nog een nacht in Visalia en dan gaan we morgen verder richting Las Vegas, onderweg blijven we nog een nacht in Bartlow staan.

Ko