Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Ko en Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Ko en Marian Dixhoorn - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Door: koenmarian

Blijf op de hoogte en volg Ko en Marian

14 Juni 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Zo na twee dagen en avonden weer tijd voor een reisverslag. We hebben bijna alles gezien het was heel warm en het is tussen kunst en kitch.
Dat vat het zo ongeveer wel samen. Nadat we dinsdag aangekomen waren op KOA Circus Circus, een groot parkeerterrein met hier en daar een boom, maar wel direct achter de strip gelegen, zijn we 's avonds naar het casino van Circus Circus geweest. Je weet niet wat je ziet, we kwamen vanaf de camping langs de achterkant binnen en dat was maar goed ook zo was de schok niet te groot. Alles wat je maar kan bedenken om mensen te laten gokken is er. Gokkasten met duizenden lichtjes. In aantal een paar duizend per casino verdeeld over heel het gebouw maar wel de meeste in een gigantische zaal bij elkaar, een pokerzaal, roulette tafels en nog veel meer waar Je snel van je geld afgeholpen kan worden. We hebben het maar niet geprobeerd maar anderen deden flink hun best. En om je binnen te krijgen doen ze ook alles. Zo heeft Circus Circus om het half uur 's avonds een circus voorstelling. Wij hebben nog even naar een trapeze voorstelling gekeken. Er is een complete kermis binnen met alles voor heel kleine kinderen tot volwassen. Een hal waar gewoon een achtbaan door gaat die de Efteling niet zou misstaan. Te gek om op te noemen. Toen weer terug naar buiten wilden waren we ook gewoon binnen verdwaald, maar we kwamen er toch aan de goede kant weer uit. Binnen komen is makkelijk terug naar buiten gaan hebben ze liever dat je niet doet. Daarna hebben we nog een stuk over de strip gewandeld wat in afstand wat tegen viel maar het openbaar vervoer is perfect geregeld. Op de kaart lig alles naast elkaar maar door de afmetingen beslaat elk casino met hotel een volledig blok, dus loop je snel 500 meter per stuk.
De volgende ochtend hebben we dan ook een dagkaart voor $7,00 gekocht en zijn we met de bus naar het Bellagio gegaan om naar de fonteinen te gaan kijken, maar helaas die werken overdag niet. We hebben vervolgens de binnenkant maar bekeken, alle casino's zijn lekker geairconditioneerd en dat is lekker als het 40 graden buiten is. Ook hier alles groot en veel met heel veel sjieke winkels.
Het Paris Paris casino is binnen ingericht als Parijs met straatjes en Frans aandoende winkeltjes en buiten staat een nagebouwde Eifeltoren die naturlijk 's avonds verlicht is. Dan heb je nog New York New York. Dit heeft aan de buiten kant de skyline van New York compleet met vrijheidsbeeld. Boven het dak van dit casino loopt een gigantische achtbaan heen, echt groot.
Het MGM viel tegen. We gingen voor de leeuwen habitat die hier zou moeten zijn, maar helaas de leeuwen waren op 'vakantie'. En als je dan bedenkt dat elk casino zo groot is dat wij er ongeveer elke keer in verdwaalden snap je wel dat er heel wat kilometertjes zijn afgelegd.
's Avonds zijn wij dan naar Fremont street geweest hier is heel de straat overdekt en de overkapping is één grote licht reclame van een paar honderd meter lang met veel live muziek. Geweldig om te zien.
Het was nog vroeg voor ons dus nog even terug naar het Bellagio kijken of de fonteinen nu wel werkten. We hadden geluk volgens het boek was het ieder half uur en toen wij aan kwamen stopten ze net. Toen we goed en wel een plekje hadden begonnen ze weer opnieuw. Op de muziek van de Pink Panther dansen deze fonteinen. Ze gaan van laag met geweldige klappen heel hoog te gaan. Schitterend, ik heb hem helemaal op film staan.
Vandaag onze bezoekronde verder gedaan met bezoek aan het Luxor en Mandaly Bay waar een haaien aquarium is, maar daar vroegen ze veel geld voor en als 'zuunige Zeeuwen' hadden wij daar geen zin in. In Blijdorp zwemmen ze tenslotte ook rond. Dan terug met de bus naar het Venitiaan een op Venetië geïnspireerd casino compleet met "gracht" en gondels met gondeliers die volgens traditie zongen(ik weet niet of ze dit in Venetië ook allemaal doen) maar het is wel apart als je op de eerste verdieping gondels rond ziet varen.
We hebben nu wel genoeg van Las Vegas. Morgen gaan we weer de natuur in richting Zion NP en Bryce Canyon NP.

• 15 Juni 2012 - 14:42

Martje En Willem:

Bizar! T klinkt een beetje als Kapelle, maar dan net iets anders :p

Ben benieuwd naar de film!

Goeie reis verder!